eveliinas

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Evelina Pålsson - 2 november 2012 15:48

Åh, känns inte helt fel asså! ;)

Av Evelina Pålsson - 9 augusti 2012 13:00

Nu hade jag tänkt berätta lite om mina dagar på Gotland eftersom att det inte fanns någon tid alls att göra det när jag var på Gotland.

Lördag: Vi träffades vid 13:00 vid kyrkan hemma. Därifrån gick bussen till Oskarshamn som tog ungefär 1 timma. Vid 15:00 någon gång så gick båten till Gotland. Den tog några timmar (tre tror jag). Båten stannade i Visby men vi bodde i Klinta så då fick vi åka buss igen i en timma. Så 5 timmar sammanlagt, lite segt. När vi väl var framme på Klinta eller Snäcka som det ställe vi bodde på hette, så åt vi middag med en gång. När vi hade ätit så fick vi gå till våra stugor och börja packa upp våra saker, bädda och så. Stugorna var verkligen skitmysiga! Jag bodde med Kajsa, Kajsa, Sofie, Annie, Johanna och Beata. Sen när vi var färdiga så gick vi till kapellet och lekte lekar. Vi satt i en stor ring och gjorde massor av roliga saker haha. Vid typ 23:00 så var det gudtjänst. Efter det så skulle vi gå till våra stugor och göra oss iordning. När vi var färdiga så kom dom och sjöng för oss. Haha jag dör. Vi hållde på att dö av skratt. Sen somnade vi runt 01:30.

Söndag: Vi gick upp vid 07:00 och gjorde oss iordning. Vid 08:00 var det frukost så då gick vi till matsalen och satt där ett tag. Sen hade vi lektioner eller vad man ska kalla det där vi pratade om döden och sånt. På eftermiddagen så tog vi bussen till Tofta strand. Den var verkligen jätte fin och mysig. Där badade några (inte jag) och så. Det var inte så jätte varmt så. När vi kom hem var det gudstjänst.

Måndag: Vi gick upp vid 07:00 som alla dagar och efter frukost och gudstjänst så åkte vi och kollade och tog kort på raukar! Det var verkligen jätte kul och vi fick en hel del bra kort! Sen åkte vi vidare till lummelundagrottorna. Jag trodde att det skulle vara as obehagligt men det var det inte. Det var spännande! Även där tog vi lite kort. Efter det så åkte vi vidare till Visby där vi gick till en kyrka och tittade och sen strosade vi runt lite. Jag köpte inget speciellt utan bara godis, dricka och lite sånt. Det var iallafall hur mysigt som helst att va i Visby! När vi kom hem så hade vi övning inför konfaredovisningen som är på söndag! Jag ska va med i en grupp och säga elaka saker till en person, jag ska läsa en bön och jag ska visa upp en dans under konfirmationen. Senare var det gudstjänst som vanligt.

Tisdag: På tisdagen övade vi ännu mer på konfimationsredovisningen. Sen lekte vi lekar ute och jag fick en fästning så jag slappa vara med för jag var tvungen att ta bort den. Tur det, leken var helt galen! Sen hade vi konfalektioner igen. Vi sjöng massa låtar och sen så fick vi välja ett bibelord som vi sedan skulle gestalta. Eftersom att det var sista kvällen så hade vi festmiddag/fest. Vi fick grillad fläskkarre och potatis, jätte gott var det! Sen fick vi marrängsviss till efterrätt. På festkvällen så hade varje stuga (det var 10 stugor) ett framträdande  uppe på scenen. Vår stuga sjöng en låt som vi hade bytt ut texten på så att det skulle passa in på ledarna. Det blev faktiskt väldigt lyckat! Sen ställde dom upp massa chips, godis och läsk. Runt 23:00 var festkvällen slut.

Onsdag: Efter frukost så blev det vattenballongskrig! Några killar hade fyllt jätte många som dom kasta på oss och på ledarna haha. Sen skulle vi städa hela stugan och packa våra väskor. Efter lunch så kom bussen och hämtade oss och sen tog det ca. 5 timmar innan vi var hemma igen.

Resan har verkligen varit jättelyckad, och jag har haft det jätte kul! Dock så är det skönt att vara hemma nu. Jag själv tog inte så många bilder men jag ska få massa bilder från mina kompisar så då kommer dom upp. Bilderna i inlägget är från google. Känner att detta inlägget har blivit jäätte långt så jag ska inte göra det ännu längre. Puss!

Hej! Jag heter Evelina och är född 1997. I min blogg kommer jag skriva om mode och vardag.

Glöm inte att besöka min bloppis! Ni hittar den på evelinasbloppis.bloggplatsen.se