eveliinas

Alla inlägg under september 2012

Av Evelina Pålsson - 12 september 2012 16:05

Har verkligen ingen anning om vad jag ska blogga om. Vill blogga och nu så har jag tid men inget att skriva om. Mina dagar består mest av att vara i skolan, göra läxor och va med kompisar. Intressant..? Tycker inte jag iallafall. En sak som jag tycker är roligt att göra är modeinlägg/modekollage och liknade men det är ju inte så kul med en sån blogg.. Det får väl bli lite blandat. Har jag inte gjort något speciellt på dagen så kanske jag inte berättar om det. Skulle det funka eller?

Behöver verkligen hjälp! 

Av Evelina Pålsson - 12 september 2012 13:00


Dress as Chloé Schuterman
Topp - Lindex
Kjol - Zara
Clutch - Balenciaga
Sneakers - TopShop
Såå himla snygg outfit! Den har Chloé verkligen fått ihop bra! Vad tycker ni? Hiss/diss?

Av Evelina Pålsson - 11 september 2012 21:03

Har inte hunnit blogga, har varit ganska mycket både i skolan och på fritiden. Ska försöka att göra lite fler inlägg, har faktiskt inte så jätte mycket läxor som det är just nu. Har iallafall tidiställt ett snostilen inlägg tills imorgon. Puss!

 

Haha, så sant!

Av Evelina Pålsson - 8 september 2012 13:00

Perfect match
Älskar denna outfiten, så enkel men endå så himla snygg!

Av Evelina Pålsson - 6 september 2012 20:45

Kom hem igår kväll ifrån vandring och paddling med klassen. Tänkte berätta lite mer om det nu eftersom att jag lovade det.


Vi samlades på skolan på tisdags morgon runt 09.30 och åkte buss i en och en halv timme. Därifrån vandrade vi lite mer än två mil med jättetunga vandringsryggsäckar till Korrö. Det var sjukt jobbigt! Hade ont i ryggen, axlarna, blåsor på fötterna osv. Sen när vi kom fram till slog vi upp militärtält och packade upp och lite så. Sen tänkte dom grillen och vi grillade hamburgare. Efter att vi hade ätit så fick vi lite fritid och då så gick vi mest runt och kollade lite. Det var några som hade fiskat kräftor så då fick vi hålla i dom om vi ville haha, jag höll faktiskt i en, sjukt läskigt! Sen var vi i ett spökhus som dom hade där och berättade spökhistorier, sjukt läskigt :S När klockan blev typ 21.00 så satte vi oss runt elden och sjöng sånger och pratade, det var så himla mysigt! Vid 23.00 så skulle det vara tyst så då gick vi och la oss i tälten. 


Nästa dag väckte dom oss vi 07.00 (!). Hade verkligen inte fått någon sömn alls. Min sovsäck och mitt liggunderlag var allt för tunt plus att man hade ont i hela kroppen. Vi gick iallafall upp då och åt frukost och började packa ihop våra saker, plocka ner tältet osv. Runt 09.30 var vi iväg med kanoterna och jag paddlade med Sofie. Till en början var det faktiskt riktigt mysigt då vi paddlade i en å men sen när vi kom ut på öppet vatten så var det mindre mysigt.. Det blåste jättemycket och vi hade motvind hela vägen. Tänk er att paddla 4 mil i motvind! Inte lätt. När vi kom fram till den femte sjön så fastnade jag och Sofie på några stenar som var under vattnet. Hade verkligen panik haha, trodde aldrig att vi skulle komma loss. Sen fick våra lärare hjälpa oss men det gick verkligen inte så vår lärare gick i vattnet och puttade loss oss. Efter ett tag så lossnade vi och min lärare halkade på stenen så att han ramlade, haha, stakarn. Vi kom fram runt 17.00 och då åkte vi bussen hem igen och så var vi hemma runt 18.00 Direkt när jag kom hem så hade jag dans. Det var så jobbigt! Hade så himla ont i armar, axlar och rumpan haha. Men det gick bra endå. Somnade med en gång efter att jag  hade duscha, så himla skönt! 


Oj vad långt det blev, ska sluta nu. Puss!

Av Evelina Pålsson - 2 september 2012 14:00

 

Kofta/jacka Gina Tricot 299kr

 

Spetströja Gina Tricot 199kr

 

Jeans BikBok 299kr 150kr, Jeans Vero Moda 359kr

   

Linnen New Yorker 99kr/st 15kr/st (!)

 

Ämnesblock Maxi 29kr

 

Haircuff HM 29kr


Detta shoppade jag igår när jag var på stan med mamma! Är verkligen nöjd! Har råkat ställa in någon konstig inställning på min kamera så alla bilderna blir suddiga. Skit störande, ska försöka fixa det. Iallafall. Därför har jag gjort ett kollage med alla dom sakerna jag kunde hitta. Puss!

 New in

Av Evelina Pålsson - 2 september 2012 10:31

Har inte haft tid att uppdaterat något men nu har jag en stund över innan  jag ska börja packa (ska ut och vandra med klassen, kan berätta mer om det senare) så jag tänkte berätt lite om gårdagen. När jag vaknade så hade mamma bakat scones och gjorde smoothie till frukost, så gott! Runt 11 så åkte vi in till stan för att göra en massa ärenden. Shoppade lite som kommer upp i ett tidsinställt inlägg lite senare. När vi var färdiga så åt vi på Ming Palace, så himla gott var det! Sen träffade jag Annie runt 18 och då åkte vi upp till affären och handlade massa gott och sen hade vi filmkväll. Perfekt lördag, verkligen! Ha det bra! 

 

Presentation


Hej! Jag heter Evelina och är född 1997. I min blogg kommer jag skriva om mode och vardag.

Glöm inte att besöka min bloppis! Ni hittar den på evelinasbloppis.bloggplatsen.se

Kontakt: evelinapalsson@hotmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards